torsdag 12. august 2010

Sprøytestikk

Tidligere i uken var jeg på ultralyd for å måle størrelsen på follikler og livmorslimhinne. Denne gangen var igjen kun én follikel som hadde vokst noe særlig, den var på ca 15 mm. Jeg hadde litt dårlig magefølelse da jeg gikk fra gynekologen, for hun var ganske negativ til størrelsen på follikler og livmorslimhinne i forhold til at jeg var på syklusdag 13. "Du har ikke brukt noen form for stimulering, nei", sa hun blant annet - og det er ikke det man vil høre når man tross alt har brukt Pergotime for å sikre seg noen store og verpeklare egg...


Ved klinikken i Haugesund var de i alle fall fornøyd, heldigvis. Jeg fikk beskjed om å sette eggløsningssprøyte onsdag kveld og fikk time til inseminasjon på fredag. Spennende!

For meg var dette første gang med sprøyte, så jeg var ganske spent på hvordan det skulle gå. Jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle nøle, men bare stikke sprøyten fort inn i mageflesket, men jeg var ikke helt sikker på om det var gjennomførbart. Men det var det! Det var helt ukomplisert og ikke noe å være spent for i det hele tatt. Jeg fikk litt hodepine og kvalme etterpå, men ellers har jeg ikke kjent noe til sprøyten.

Så nå har alt bare å utvikle seg optimalt frem til i morgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar