mandag 2. august 2010

Planlegging

Noen ganger ordner ting seg lettere enn man skulle tro. Ved forrige forsøk var det helt umulig å få time til ultralyd, alle gynekologene i Bergen befant seg nemlig på en kongress og hadde stengt kontorene sine. Etter å ha ringt til absolutt alle gynekologene i hele byen (private og offentlige) endte vi opp med to ultralyder hos en sonograf på Majorstuaklinikken (ja, den klinikken som averterer med 3-D ultralyd hvor babyene ser ut som romvesener). Dette kostet 1200 kroner per gang og sonografen kunne selvsagt ikke evaluere det hun så, hun kunne bare måle og skrive ned det hun fant.

Denne gangen hadde jeg regnet med at det ville bli like problematisk å få en time til ultralyd. Mange av legekontorene har stengt til neste uke, mens en del av dem er tilbake på jobb fra og med i dag. Med erfaringen fra sist i minnet, hadde jeg forberedt meg på en lang ringerunde i dag. Heldigvis slapp jeg det, jeg fikk time på første forsøk, hos en lege som er med på refusjonsordningen. Hyggelig å betale noen hundrelapper og ikke flere tusen kroner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar